Tuesday, January 21, 2014

Mengajar anak-anak di rumah

Assalammualaikum...

Rasanya masih belum terlambat untuk saya kembali  menulis blog ini. Rasa teruja bila membaca blog kawan2 yang sharing aktiviti , info..apa sahaja lah...Banyak ilmu yang bagus dikongsi blogger lain..
Ada beberapa blog yang mmg feveret..Contohnya blog..kak Ana Suzana..best sangat story dia anak beranak..

Sekarang ni..saya tengah google cara2 nak ajar anak kat rumah..terjumpa blog Mama Homeschool ..bagus blog ni bole bagi panduan utk saya ajar anak kt rumah..Anak sulong, Nur Syahira Damia dah masuk darjah 1...yang second Muhammad Adib umur 4 tahun...dan yg bongsu Muhammad Ammar umur 3 tahun...

Bila kakak Damia masuk darjah 1 ni..dah start byk homework...pagi p sekolah kebangsaan..ptg p skolah KAFA...so mmg stress bila malam kakak mcm letih nak buat homework..buat keje mcm sambil lewa...tapi saya taknak dia rasa bosan n mengantuk camtu..tu saya rasa saya perlu buat sesuatu utk kasi dia seronok belajar...

Saya ni mama yang berkeje..jadi balik keje smpi umah dekat pukul 7...rutin masak, mengemas tu pun mmg kena buat..kelam kabut juga..pastu nak sit down together dgn kakak tuk teman dia belajar...Dalam masa yang sama si adik pun join n kacau la sikit...

Tu yang dok godek info kat internet ni camne nak ajar anak2 ni...rasanye mcm nak buat apa yang Mama Homeschool buat la..Mudah-mudahan operasi 'homeschool saya berjaya la hendaknya..AMIN

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers