Thursday, January 23, 2014

Set Mengandung Shaklee Bajet Paling Murah

Set Mengandung ~ Bajet Paling Murah

Selamat datang dan Tahniah diucapkan atas Kehamilan anda :) Kini tiba masanya untuk anda dan bayi anda mendapat Manfaat dan Kebaikan Set Mengandung Shaklee untuk memenuhi keperluan anda sebagai seorang Ibu Hamil di sepanjang Tempoh Kehamilan.

Set Mengandung Shaklee
Tahniah Atas Kehamilan Anda
Artikel ini akan menjawab persoalan lazim para ibu berkenaan Set Mengandung Shaklee dan juga Kehamilan.
  1. Apakah cabaran yang lazim dialami oleh Ibu Hamil ? – Morning Sickness, Anemia dan sebagainya
  2. Apakah Zat Nutrisi yang penting untuk pertumbuhan bayi ?- Protein, Omega 3, Folic Acid dan banyak lagi
  3. Bagaimana Ibu Hamil mendapatkan Nutrisi yang diperlukan sepanjang Kehamilan? - Makanan Seimbang Berzat
  4. Mengapa Doktor Membekalkan Vitamin untuk Ibu Hamil ?- Cara Penyediaan makanan yang merosakkan zat
  5. Mengapa Set Mengandung Shaklee adalah Vitamin Ibu Hamil Terbaik?– Terbukti melalui pengalaman sendiri lebih 15 tahun
  6. Apakah Kebaikan Set Mengandung Shaklee buat Ibu Hamil ?- Semulajadi, tiada pengawet dan 100% menepati RNI Ibu Hamil
  7. Berapa Harga Set Mengandung Shaklee? – Bermula dari RM60 sebulan
  8. Cara Makan Set Mengandung Shaklee? – Exclusive dan unik dari kami untuk anda
Kesemua 8 soalan di atas akan diterangkan secara terperinci dalam artikel yang kami sediakan dengan penuh kasih sayang buat anda, Ibu Hamil yang dirahmati dan dikasihi ALLAH :)
Set Mengandung Shaklee

Apakah cabaran lazim dialami oleh Ibu Hamil?

Kehamilan adalah satu proses yang panjang dan mencabar terutama buat ibu yang baru pertama kali Mengandung. Cabaran yang dihadapi ibu dalam proses untuk membesarkan janin dalam kandungan adakalanya amat menduga emosi dan juga kekuatan fizikal.

  • Alahan Teruk
  • Morning Sickness
  • Tak boleh makan atau tiada selera makan
  • Muntah dan Loya
  • Anemia – Berbahaya jika tidak ditangani, boleh menyebabkan tumpah darah semasa bersalin.
  • Keletihan dn rasa malas
  • Mood swing

Set Mengandung Shaklee
Lazim bagi ibu Mengandung mengalami simptom Kehamilan yang adakalanya boleh mengganggu aktiviti rutin harian. Namun jangan bimbang kerana keadaan tersebut hanya sekejap sahaja.
Hampir semua masalah yang disebutkan tadi dapat diatasi dengan mendapatkan nutrisi yang diperlukan secara lengkap di samping rehat yang mencukupi dan sokongan suami.

Apakah Nutrisi Yang Penting Buat Ibu Hamil?

Istimewa buat Ibu Hamil yang dikasihi ALLAH, gambarajah berikut diharapkan dapat dijadikan rujukan para Ibu Mengandung :

Set Mengandung Shaklee
Seorang ibu yang sedang Mengandung secara amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic dan protein serta karbohidrat untuk tenaga.
Kekurangan zat akan menyebabkan Ibu Hamil mendapat masalah anemia yang boleh mengancam kesihatan.

Bagaimanakah Ibu Boleh Mendapatkan Nutrisi Yang Diperlukan Semasa Mengandung Dengan Sempurna?

Semestinya melalui makanan seimbang yang diambil oleh Ibu Mengandung setiap hari. Pakar pemakanan telah mencadangkan makanan berikut yang didapati terbaik untuk membantu Ibu Hamil mendapat zat sempurna semasa Mengandung.
Set Mengandung Shaklee
  • Telur  - Mengandungi 12 vitamin dan mineral penting di samping  protein yang amat diperlukan untuk pertumbuhan janin.
  • Ikan Laut Dalam (Salmon, Kod, Mackerel) - Kaya dengan Omega 3 yang amat diperlukan oleh bayi untuk pertumbuhan otak. Ibumahukan baby yang pintar genius? Inilah masanya untuk makan ikan sebanyak-banyaknya untuk dapatkan DHA :)
  • Kekacang – Selain kaya dengan protein, kacang turut mengandungi fiber yang tinggi yang mengelakkan masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan angin
  • Sayur Berdaun Hijau – Sumber Vitamin penting dan juga asid folic yang amat diperlukan oleh Ibu Mengandung. Malah kaya dengan fiber untuk kesihatan sistem penghadaman.
Pelbagai lagi makanan lain yang berkhasiat yang baik untuk ibu hamil. Pastikan Ibu mengambil makanan tersebut mengikut cadangan piramid makanan untuk Ibu Mengandung di bawah :
Set Mengandung Shaklee

Mengapa Doktor Membekalkan Vitamin untuk Ibu Hamil

Kerana semasa Hamil tubuh ibu memerlukan dua kali ganda lebih nturient tertentu untuk disalurkan kepada bayi dalam rahim yang sedang membesar.
Sayangnya cara penyediaan makanan hari ini menyebabkan majority nutrisi seperti vitamin dan protein musnah sebelum sempat di serap oleh tubuh.
Set Mengandung Shaklee
Inilah puncanya mengapa Ibu Hamil mudah mendapat masalah kurang zat dan anemia. Bukan kerana tidak cukup makan tetapi kerana makanan yang di makan mengandungi zat yang sedikit akibat rosak semasa penyediaan.
Justeru untuk membantu tubuh memenuhi keperluan zat semasa mengandung, dokor telah memberikan pil Vitamin untuk Ibu Hamil.
Sayangnya kebanyakan Vitamin Antenatal yang diberikan oleh pihak Hospital atau klinik mempunyai masalah berikut :
  • Bau yang tidak menyenangkan
  • Pewarna yang kuat
  • Status halal yang tidak diketahui
  • Tahap kehancuran yang lemah, membawa risiko pil tidak hancur dalam tubuh.
Bukan sedikit ibu hamil yang mengadu tidak tahan dengan bau pil vitamin klinik dan tidak mampu menelan….ini mungkin kerana vitain tersebut dihasilkan secara tiruan dan bukan dari tumbuhan semula jadi….oh no….bahan tiruan untuk bayi anda yang precious itu?

Mengapa Set Mengandung Shaklee adalah Vitamin Ibu Hamil Terbaik?

Untuk menjawab persoalan ini saya ingin berkongsi satu kisah seorang ibu yang setiap kali hamil mengalami keadaan yanga mat membimbangkan iaitu Hyperemesis Gravidarum.
Setiap kali hamil, saya melalui satu tempoh Mengandung yang amat menduga sekali. Saya di diagnosis dengan Hyperemesis Gravidarum yang menyebabkan saya tidak boleh makan langsung.
Set Mengandung Shaklee

Saya loya teruk dan memuntahkan cecair hempedu sehingga esofagus luka teruk. Akhirnya saya ditahan di wad untuk menerima bantuan perubatan. Saya mengalami pernurunan berat badan sehingga 13kg sepanjang Kehamilan berlangsung
Sepanjang tempoh berkenaan, saya amat khuatir tentang bayi saya yang sedang membesar di dalam rahim yang memerlukan makanan dan zat untuk membesar daripada saya.
Namun kerana keadaan alah dan loya yang amat teruk, saya tidak dapat makan dengan baik. Ketika itulah saya memikirkan betapa saya perlu mencari satu ikhtiar untuk memenuhi keperluan nutrisi bayi saya.
Ketika di wad saya diberikan Vitamin Ibu Hamil atau Vitamin Antenatal oleh pihak hospital. Sayangnya saya langsung tidak dapat menelan pil dari hopsital seperti Iberet, Folic Acid, Ferrous Fumarate.
Set Mengandung Shaklee
Urghhh saya tak lalu nak telan pil hospital, baunya sungguh yuckks….
 Lalu saya teringat dengan Shaklee. Saya sebenarnya dah makan Shaklee lama sebelum hamil lagi. Ayah saya yang memberikan Shaklee kepada saya dan adik beradik.
Namun tidaklah disiplin sangat mengambil Shaklee. Setelah melalui detik yang sungguh menduga semasa Mengandung inilah menjadi titik tolak saya kembali mengambil Shaklee dengan konsisten
Setelah fasa yang menduga itu berlalu, saya terus mengamalkan Set Mengandung Shaklee sebagai ikhtiar untuk membekalkan bayi saya dengan Nutrisi yang diperlukan untuk perkembangan yang sempurna.
Alhamdulillah ikhtiar kecil saya ini membuahkan hasil. Bayi saya lahir dengan sihat dan sempurna malah berjaya menikmati susu ibu sepenuhnya selama 13 bulan dan diteruskan sehingga 24 bulan. Malah bayi saya tidak mengalami jaundice.

Apakah Kebaikan Set Mengandung Shaklee buat Ibu Hamil?

Setiap Ibu Mengandung pasti mahukan bayi dalam kandungannya mendapat khasiat yang terbaik untuk pembesaran yang sempurna dan pertumbuhan otak yang cemerlang. Set Mengandung Shaklee memenuhi kesemua keperluan Ibu Hamil dengan rangkaian produknya.

Set Mengandung Shaklee
1) Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin)
Set Mengandung Shaklee
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.
2) Sustained Release Vita-C
Set Mengandung Shaklee
  • Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
  • Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan :(

3) B-Complex
Set Mengandung Shaklee
  • Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

4) Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)
Set Mengandung Shaklee
  • Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
  • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.
5) Ostematrix (Calcium & Magnesium)
Set Mengandung Shaklee
  • Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.
  • Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.
  • Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
  • Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.
6) OmegaGuard (EPA & DHA)
Set Mengandung Shaklee
  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci utama kepada :
  1. Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
  2. Perkembangan bayi yang sihat
  3. Pencegahan baby dari mendapat jaundice.

Perkembangan Otak Bayi dalam kandungan amat memerlukan nutrisi ibu yang baik
Keberkesanan Set Mengandung Shaklee dalam menangani dan membantu mengatasi masalah lazim Ibu Hamil terbukti melallui pelbagai sharing dan perkongsian dari ibu-ibu Hamil yang telah menggunakannya.
Salah satunya ada;ah sharing berikut di mana ibu yang anemia ini berjaya mengatasi maslah Anemia semasa Hamil dengan ikhtiar Shaklee.

Set kehamilan mengandung shaklee


Berapakah Harga Set Mengandung Shaklee?

Harga Set Mengandung Shaklee adalah berdasarkan pakej yang anda pilih.
Jika anda memilih Set Mengandung Basic: Vitalea + Vitmin C + BComplex + Ostematrix Harga adalah RM300 untuk 4 bulan bersamaan RM68 sebulan sahaja.
Wahai Ibu demi anakmu yang tidak ternilai dengan seisi dunia itu, masakan RM68 sebulan tidak boleh diberikan untuk anak, bukan begitu ibu? :)
Set Mengandung Shaklee
Bagaimana Cara Makan Set Mengandung Shaklee?
Oleh kerana setiap individu adalah unik dan berbeza, maka tidak adil jika kita memberi Cara Makan Vitamin Shaklee secara pukul rata. Setiap ibu memerlukan sukatan berlainan.
Contohnya Ibu Hamil yang ada Diabetes Semasa Hamil tentulah sukatan Vitaminnya berbeza dengan Ibu Mengandung yang ada anemia. Betul tak mommies?
Cara makan exclusive akan disertakan berserta consultation dalam setiap packaging :)
Jadi buat anda :
  • Para Suami yang sayang isteri yang sedang hamil dan bayi yang sedang berkembang dalam rahim
  • Ibu yang mahu memberikan yang terbaik untuk bayi dalam kandungan
Boleh hubungi kami di 012 6582602 atau onlinedotbiz@yahoo.comuntuk mendapatkan Set Mengandung Shaklee Terbaik Harga Jimat
SMS/WHATSAPP 0126582602


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers