Thursday, April 10, 2014

ELAKKAN MENGAMBIL MAKANAN TAMBAHAN YANG TIDAK SELAMAT

Kuantan: Seorang ibu tunggal terpaksa hidup dalam kesakitan berpanjangan apabila dia disahkan mengidap penyakit tulang rapuh dipercayai kesan daripada pengambilan majun tradisional secara berterusan. Kamisah, 52 berkata, dia mencuba majun tradisional berkenaan selepas disyorkan rakannya yang mendakwa ubat tradisional berkenaan boleh mengambalikan semual tenaganya yang lemah selepas diserang demam denggi.
” Saya makan majun itu selama bertahun-tahun secara konsisten sebagai makanan tambahan,” katanya lagi.
Segala-galanya telah berubah selepas disahkan oleh doktor bahawa tulangnya reput secara perlahan-lahan tanpa disedari yang berpunca daripada sejenis ramuan di dalam majun tersebut. Doktor juga telah mengesahkan bahawa beliau juga turut mengalamai masalah paru-paru dan jantung akibat dari pemakanannya itu.
———————————————————————————————————-
Simpati sungguh apabila saya membaca artikel tersebut. Saya selalu mengingatkan kepada kawan-kawan saya, jangan ambik sebarang pemakanan tambahan kalau tidak ada ilmu. 

Sebabnya pemakanan tambahan adalah fungsinya untuk memberi kesihatan kepada kita, tapi sekiranya kita makan tanpa ilmu maka ia akan memberi mudarat pada kita balik.

Pemakanan tambahan atau supplement adalah perlu tapi kita kena bijak memilih yang mana yang selamat , yang mana yang tidak selamat.

Bagi saya, Supplemet Shaklee adalah pemakanan tambahan yang selamat untuk diambil. Ia telah ada dipasaran sudah lebih 50 tahun, maksudnya brand ini sudah establish dan terbukti selamat serta telah digunakan oleh orang ramai sejak 50 tahun yang lalu.

Shaklee diasaskan oleh Dr Shaklee. Ia merupakan jenama supplement terulung yang ditubuhkan sejak tahun 1956. Vitalized Minerals yang dicipta oleh Dr Shaklee merupakan makanan tambahan multivitamin multimineral yang pertama dihasilkan selama ini pada 1915.


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers